پف زیر چشم

یکی از نگرانی های شایع در ارتباط با زیبایی صورت ، مربوط به پف زیر چشم ها می باشد. این حالت می تواند ناشی از علل مختلفی باشد که بعضی موارد نیاز به درمان خاصی وجود ندارد و مواردی نیز نشان دهنده وجود مشکل جدی در عملکرد سایر اعضای بدن می باشد. در ادامه این مقاله از دکتر سیامک ریاضی ، بهترین فوق تخصص چشم در گیلان ، به علل ایجاد این عارضه می پردازیم.

پف زیر چشم - دکتر سیامک ریاضی

علل پف زیر چشم

از جمله علل پف زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد :

• ناشی از ژنتیک و وراثت : در این گونه موارد که در افراد جوان تر بروز می کند جای نگرانی نیست و ممکن است این حالت در سایر افراد خانواده نیز به درجاتی مشاهده گردد. در این افراد می توان در صورت درخواست فرد از درمان های مختلفی ؛ مانند تزریق فیلرها یا جراحی زیبایی پلک تحتانی استفاده کرد.
  • تغییرات ناشی از افزایش سن : این حالت در سنین بالاتری بروز می کند و باید سایر علل کنار گذاشته شود. معمولاً با افزایش سن در اثر نازک شدن پوست و شلی بافت های اطراف چشم پدهای چربی که در اطراف کره چشم وجود دارند به سمت خارج بیرون زدگی پیدا کرده و موجب این حالت می گردند. درمان در این موارد ، خارج نمودن قسمتی از چربی های اطراف چشم یا خارج نمودن به همراه جابجایی چربی ها می باشد که می تواند از پشت پلک یا از روی پوست با توجه به نظر بهترین چشم پزشک گیلان ، انجام شود.
  • وجود بیماری های زمینه ای : وجود تورم و پف زیر چشم ها می تواند نشانه ای از اختلال در عملکرد کلیه ، کبد یا تیروئید باشد که این موارد با توجه به علائم در سایر نقاط بدن ، سابقه بیمار و آزمایشات انجام شده تشخیص داده می شوند.
  • آلرژی : از علل ایجاد تورم حاد و مزمن اطراف چشم ها می باشد. سایر معاینات چشمی مانند وجود تورم و التهاب بافت ملتحمه ، وجود آلرژی قبلی و سابقه فرد به تشخیص کمک خواهد کرد.
  • بروز عفونت در بافت های اطراف چشم : در این موارد که اغلب یک طرفه است نیز با توجه به شکل ضایعه وجود قرمزی و گرمی در ناحیه ضایعه و وجود عوامل مستعد کننده جهت عفونت ؛ مانند عفونت سینوس ها و سابقه ضربه تشخیص داده خواهد شد که درمان به کمک آنتی بیوتیک های موضعی و سیستمیک انجام خواهد شد.