چشم پزشک و سلامت چشم

چشم یکی از مهم ترین اندام های بدن به شمار می رود که لذت دیدن را برای افراد امکان پذیر می سازد. برخورداری از بینایی مناسب ، در گرو سلامت کامل چشم ها می باشد. مشکلات سیستمیک و بیماری های چشم ، سلامت چشم ها را تحت تاثیر قرار داده و می تواند بینایی را با اختلال مواجه سازد. از این رو مناسب ترین راه جهت مراقبت از چشم ها و همینطور تشخیص و درمان بیماری های چشمی ، مراجعه منظم به متخصص چشم مجرب می باشد. در ادامه این مقاله از دکتر سیامک ریاضی ، بهترین فوق تخصص چشم گیلان در نظر داریم به بررسی اهمیت چشم پزشک و سلامت چشم بپردازیم.

 

چشم پزشک و سلامت چشم - دکتر ریاضی

 

دلایل بروز مشکلات چشمی

برخی از اختلالات چشمی ، ناشی از وراثت و ژنتیک بوده و از هنگام تولد وجود دارد یا در سال های ابتدایی زندگی بروز می کند مانند آب مروارید مادرزادی و بسیار از انحرافات چشمی. دسته ای از مشکلات چشمی نیز در اثر عدم مراقبت صحیح از چشم ها اتفاق می افتند. برخی دیگر از اختلالات چشمی هستند که معمولا در اثر ابتلا به سایر بیماری ها مانند دیابت و بروماتیسم رخ می دهند و ممکن است عملکرد بینایی فرد را مختل کنند. همچنین افزایش سن ، عامل مشکلاتی چون آب مروارید و آب سیاه می باشد.

 

اهمیت انتخاب چشم پزشک و سلامت چشم

از آن جا که چشم ، ساختاری بسیار حساس و پیچیده دارد می بایست برای بررسی و معاینه آن به صورت دوره ای به متخصص مراجعه نمود. توجه داشته باشید که چشم ‌پزشک ممکن است به منظور تشخیص صحیح بیماری های چشمی ، تصویر برداری اختصاصی از قسمت های مختلف چشم‌ درخواست نماید که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در این زمینه امکان تشخیص و پیگیری بسیاری از مشکلات چشمی به راحتی امکان پذیر است. بسیاری از مشکلات فرد ممکن است به کمک درمان هایی همچون تجویز عینک و قطره های چشمی برطرف گردد. در مقابل ، بعضی از مشکلات چشمی وجود دارند که فرد فاقد علامت است و تنها در معاینات روتین توسط چشم پزشک تشخیص داده می شود ؛ مانند موارد اولیه و شروع آب سیاه که به کمک قطره یا انجام لیزر قابل کنترل و درمان هستند. در نتیجه ، معاینه مرتب چشم خصوصاً در سنین بالای ۴۰ سال توسط  بهترین چشم پزشک گیلان ، نقش بسیار مهمی در سلامت بینایی فرد خواهد داشت.

دکتر ریاضی متخصص چشم گیلان از برترین متخصصان چشم این استان به شمار می روند. ایشان با تجربیات فراوانی که در سالیان طبابت خود کسب نموده اند ، از توانایی تشخیص دقیق بیماری های چشمی و درمان آن ها برخوردارند. از این رو عزیزان ساکن استان گیلان ، به منظور دریافت خدمات بهیرنه می توانند با نهایت اطمینان به مطب دکتر ریاضی ، بهترین جراح و  متخصص چشم گیلان مراجعه نمایند.

 

چشم پزشک و سلامت چشم - دکتر ریاضی

 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا