مراقبت های بعد از جراحی پلک + دکتر سیامک ریاضی

افرادی که تمایل به جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی دارند ؛ با مطالعه مقاله پیش رو ، اطلاعات کافی در خصوص مراقبت های بعد از جراحی پلک را دریافت خواهند نمود و با بکارگیری این دستورالعمل ها علاوه بر کسب نتایج رضایت بخش از انجام این عمل جراحی ، خواهند توانست دوران بهبودی خود را نیز بهتر و راحت تر پشت سر بگذارند. در ادامه این مقاله از دکتر سیامک ریاضی ، جراح و فوق تخصص چشم در گیلان به بررسی نکات مهم و کلیدی در همین خصوص اشاره شده است.

 

مراقبت های بعد از جراحی پلک - دکتر سیامک ریاضی

از مراقبت های بعد از جراحی پلک چه می دانید ؟

  • افراد بعد از جراحی پلک در گیلان باید نسبت به مصرف داروهای تجویز شده دقت کافی داشته و آن ها را در زمان تعیین شده مصرف کنند.
  • از آرایش کردن چشم ها باید تا زمانی که از سوی پزشک ، مشخص می شود خودداری گردد.
  • به طور کلی در پایان جراحی زیبایی پلک ، جراح معالج شما به منظور بستن برش های جراحی در پلک بالا ، بخیه های غیر قابل جذب را مورد استفاده قرار می دهد.

طبیعتا در صورت استفاده از بخیه های غیر قابل جذب باید در روز تعیین شده توسط جراح ، نسبت به کشیدن بخیه ها اقدام نموده و به مطب پزشک مراجعه نمود. بر خلاف تصور بسیاری استفاده از بخیه های غیر قابل جذب در پلک بالا نسبت به بخیه های جذب شونده به دلیل بهبود سریع تر زخم و التهاب کمتر ارحج می باشد. در عمل پلک پایین که بدون برش پوستی و از پشت پلک انجام می شود از بخیه های جذب شونده استفاده می شود که نیازی به خارج نمودن آن ها نخواهد بود.

سایر دستورات و مراقبت های بعد از جراحی پلک

  • وجود ورم و کبودی بعد از عمل زیبایی پلک ، امری بدیهی بوده و از شایع ترین عوارض این جراحی به شمار می رود که نگران کننده نیست و عموما افراد بعد از این عمل جراحی با کبودی و تورم در ناحیه پلک های خود مواجه خواهند بود هر چند میزان آن در افراد مختلف متفاوت می باشد.
  • جهت تسریع کاهش ورم و کبودی ناشی از عمل در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول از کمپرس سرد و به دنبال آن از کمپرس گرم استفاده خواهد شد.
  • بعضی از افراد بعد از جراحی پلک در رشت ، ممکن است با خشکی نسبی چشم روبرو شوند ؛ این موضوع نباید در آن ها ایجاد نگرانی نماید زیرا امری طبیعی بوده و به صورت گذرا ایجاد می شود.

لازم به ذکر است در راستای رفع خشکی چشم ناشی از جراحی زیبایی پلک ، می توان از قطره های اشک مصنوعی استفاده نمود.

  • افراد در روز های اول پس از عمل در مراقبت های بعداز جراحی پلک ، بهتر است در هنگام خواب و در مواقع استراحت ، سر خود را به گونه ای بر روی بالش قرار دهند که صورت آن ها با بالش تماس نداشته و فشاری بر چشم آن ها وارد نگردد.
  • توصیه می شود بعد از جراحی بلفاروپلاستی تا چند روز در هنگام استراحت سر نسبت به بدن کمی بالاتر و در زاویه 30 درجه قرار گیرد تا بدین ترتیب جذب مایعات میان بافتی ، تورم و روند بهبودی تسریع گردد.
  • از انجام ورزش های سنگین و فعالیت های شدید بدنی و همچنین بلند کردن اجسام با وزن بالا در هفته های ابتدایی پس از عمل به دلیل اختلال در روند بهبود باید خودداری نمود ، این رو توصیه می گردد افراد تا 3 هفته بعد از جراحی زیبایی پلک ، از انجام موارد مذکور خودداری نمایند.
  • مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر ، در دوره نقاهت عمل پلک ممنوع می باشد ؛ زیرا این موارد می توانند به تنگ شدن عروق خونی منجر شده و از ترمیم بافت های آسیب دیده ممانعت به عمل آورند.
  • داشتن تغذیه مناسب و استفاده روزانه از میوه و سبزیجات و استفاده از مواد حاوی ویتامین c و روی در بهبود زخم بسیار موثر خواهد بود .
  • در هفته های اول پس از جراحی استفاده از عینک آفتابی در محیط بیرون و عدم قرار گیری در نور شدید افتاب به بهبود سریع تر محل جراحی کمک خواهد نمود.

رعایت مراقبت های بعد از جراحی پلک می تواند در کوتاه تر شدن دوران نقاهت و کسب نتایج ایده آل از این عمل جراحی ، نقشی موثر ایفاء کند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا